چگونه درس بخوانیم؟

♨️ مجموعه صوتی: چگونه درس بخوانیم؟

✅یکی از مزایای تدریس ها و مشاوره های استاد علی فرحانی، بیان نکات راهگشا و واقع بینانه در مورد مهارت های تحصیلی و هدایت تحصیلی در حوزه علمیه است. ایشان در جلسات بسیاری به طور مستقل و همچنین در ضمن تدریس کتب حوزوی نکات نابی را در این موضوع تبیین کرده اند.

 

✅از طرفی یکی از نیازهای امروز جامعه طلاب حوزه های علمیه، دانستن روش تحصیل صحیح در حوزه است. چه بسا طلبه هایی که با انگیزه و استعداد بسیار عالی وارد حوزه شده اند اما به دلیل اینکه جایگاه هر علم و روش خواندن هر کدام از علوم حوزوی و نقشی که هر کدام از کتب درسی می تواند ایفا کند را ندانسته اند، پس از چندین سال تلاش، بار علم خود را کم و یا به هم ریخته یافته اند.

 

✅ ما در مدت یکسال و نیم گذشته سعی کرده ایم که صوت هایی از استاد در این موضوع را جدا کنیم و در کانال در اختیار مخاطبین قرار دهیم. اکنون مجموع این صوت ها را که ۴۴ قطعه هستند، با هم منتشر می کنیم.

 

✅ عناوین صوت های این مجموعه

👇👇👇👇  

💠 ۰۱- چگونه اصول بخوانیم؟

💠 ۰۲- نگاهی به برخی مطالبات رهبری پیرامون تحول در حوزه

💠۰۳- نکاتی درباره خواندن کتاب لمعه

💠۰۴- شروع از مطلب «ما» در هر علم

💠۰۵- آشنایی با کتاب بدایه الحکمه

💠۰۶- اهمیت علم اصول و بلاغت در پاسخ به شبهات غربی

💠۰۷- اجتهاد مهمترین وظیفه

💠۰۸- آینده و مسیر طلبگی

💠۰۹- تبلیغ دین، مبانی و شاخصه ها

💠۱۰- آموزشی نبودن کتاب رسائل و مکاسب

💠۱۱- تربیت علمی(روش مباحثه، مطالعه و تقریر نویسی)

💠۱۲- تفاوت فهم و تدریس کتاب آموزشی و غیرآموزشی

💠۱۳- جایگاه صحیح تفکر و مطالعه

💠۱۴- جایگاه فلسفه در اجتهاد و درس خارج

💠۱۵- چرا فلسفه بخوانیم؟

💠۱۶- چه کسی باید پاسخ شبهات غربی را بدهد؟

💠۱۷- تحصیل علم تلاش می خواهد

💠۱۸- مشاوره علمی

💠۱۹- روش تحصیل در سطوح عالی و درس خارج

💠۲۰- روش تحصیل علم اصول

💠۲۱- شروع سیر علمی از بدیهیات

💠۲۲-روش خواندن مکاسب و کتب فقهی

💠۲۳- روش صحیح علم آموزی و کسب دارایی علمی

💠۲۴- روش مشاوره علمی

💠۲۵- روش تفکر و اوج گرفتن در مسائل علمی

💠۲۶- شایسته ها و بایسته های نقد علمی

💠۲۷- مشکل امروز درس های خارج

💠۲۸- لزوم اتمام سیر آموزشی

💠۲۹- لزوم مدرسه یابی در درس خارج

💠۳۰- لزوم هدف داشتن در حوزه

💠۳۱- متد صحیح مطالعه و جمع بندی علوم

💠۳۲- مراقبت از ذهن

💠۳۳- درباره ادبیات عرب

💠۳۴- روش تحصیل ادبیات عرب

💠۳۵- خودشناسی و بومی سازی قواعد کلی روش تحصیل

💠۳۶- روش تفسیر صحیح کفایه

💠۳۷- مشکلات آموزشی کتاب هایی مثل حلقات و آموزش فلسفه

💠۳۸- عادت صحیح تحصیل علم

💠۳۹- در یادگیری کتب درسی حوزوی، از کدام شروح استفاده کنیم؟

💠۴۰- منطق یادگیری و تولید گزاره های متسلسل

💠۴۱- روش جبران کتب و دروس گذشته

💠۴۲- چگونه فلسفه بخوانیم؟

💠۴۳- تفاوت تعقل و تفکر

💠۴۴- محصل بمانیم.

 

 

  💢💢💢💢💢💢  

اندیشه های استاد علی فرحانیحوزه و هدایت تحصیلی
نوشته های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


7 × دو =

فهرست